Sv: Tror du det finnes engler?
Haha. Noen er jo spik spenna gærne også. Jeg syns det er imponerende at noen kan tolke religioner så bokstavelig. Høres litt ut som et eventyr egentlig. Hvis det er snakk om denne formen for tro eller religion, så er jeg faktisk helt enig i at det er bedre å holde seg til rasjonalitet og hverdagslige gjøremål. Da gjelder det jo å skille de ekstreme fra gjennomsnittet. Jeg brenner allikevel ikke akkurat for å bevise at "de tar feil". De får gjøre som de vil. La det være en hobby.
Jeg sa forøvrig aldri at Einstein trodde på gud. Mange av hans sitater viser at han har et livssyn som beundrer en overordnet kraft/system, og samtidig er ydmyk overfor sin egen betydning. Dette vil jeg kalle å være religiøs. Andre legger kanskje noe annet i det ordet.
Nyere forskning (snappet opp fra magasinet Science) antyder også at alle partikler stammer fra en og samme partikkel/energifelt. Artikkelen var litt for teoretisk avansert for min del, men den praktiske betydningen var i alle fall at alt i universet er det samme. Dette stemmer godt overens med viktige prinsipp i flere av de store verdensreligionene (eller alle, litt ettersom hvordan de tolkes). Artikkelen bygger på anerkjent forskning innen teoretisk fysikk (altså ikke noe Stephen Hawking-tøys).
Du bør forresten ikke forvente at noen svarer seriøst på påstandene dine når du argumenterer på den måten du gjør, med flåsete og nedlatende kommentarer innimellom. Det er i alle fall veldig vanskelig å skille de seriøse utspillene fra alt det useriøse.