Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av BiB, her.
Jeg er enig i at en slik "dyrking" du beskrivver, enten det nå er fjøsnisser, engler eller "Gud" ikke er sunn. Jeg er bare åpen for at jeg har hjelpere jeg kaller engler. De hjelper meg ikke alltid, men på samme måte jeg ikke avskriver darlingen selv om jeg ikke føler meg elsket eller sett absolutt alltid, velger jeg også å ikke avskrive min tro på hjelperene mine/englene rundt meg. Jeg dyrker dem ikke heller, men er takknemlig for at de er der. Høres det teit ut?
Nei, det høres ikke teit ut. Og jeg forstår at vi er enig i mye. Men jeg sliter jo litt med denne hjelper/engle biten. For den forstår jeg ikke. Kanskje du er grei og forklarer dette for meg, om du vil da? Men det ser du naturligvis selv. Det jeg evt. ønsker svar på er hva du legger du i dette? Altså din definisjon på en hjelper/engel. Er det for eksempel en eller flere selvstendige karakter(er) uten fysisk kropp, men adskilt fra deg? Er det en psykologisk teknikk for å få din egen ubevisthet til å spille litt ekstra på lag med bevisstheten i deg? Er det en selvstendig karakter, som bor i deg, men som virker ut over ditt legeme? Spørsmålene er mange. Enlighten me please! 
Jeg inviterer forøvrig alle til å stille meg spørsmål også, dersom det er noe som dere lurer på eller ønsker svar på. Jeg er åpen som en bok, også om sykdomshistorikken min. Så jeg svarer villig vekk dersom noen skulle driste seg frem med et spøsmål. Jeg gjør imidlertid oppmerksom på at jeg forsvinner i morgen tidlig, og blir borte til søndag. Men kommer til å sjekke innom tråden etter det.

|