Sv: Kan noen hjelpe en fortvilet og forvirret sjokoladejente ?
Må hive meg på alt Nille sier her.
En artig ting som jeg tror mange opplever, er at man endrer smaksøkene sine litt om litt.
Min teori er at man kanskje "forsurer" dem over tid med lettvint smaksatt mat. Jeg setter langt mindre pris på en melkesjokolade nå enn i gamle dager. Jeg syne f.eks at en ordentlig mørk sjokolade smaker langt bedre, dersom jeg skulle ha noe behov for det.
Mitt nye "godteri" har blitt alskens oster og rosenkål, heheheee...
Det er snakk om tilvenning over tid, og dersom man er litt oppfinnsom og ikke spiser de samme safe løsningene (jfr: bacon og egg) hver dag, så risikerer man heller ikke i samme grad og bli matlei, og om man klarer å holde seg unna søtsaker og lavkarboerstatninger med kunstig søtning, så tror jeg de fleste over tid lærer seg å elske den gode og mettende kosten man får forsyne seg av på lavkarbo!
Det er mange som er i/har vært i samme situasjon her inne som deg! Så fortvil ikke! Jeg hadde selv en god uke med sukkerabstinenser, og forstår deg fullt ut! Men det går over, det er et falskt, dog fullt forståelig behov, og det tror jeg man skjønner etter en tid!
Masse lykke til, og velkommen inn hit!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|