Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-07, 17:53   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise hvor mye jeg vil?

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Bare lurer på om det er greit å spise og spise og spise hver eneste gang jeg har lyst på mat - bare det ikke er karbohydrater i det, jeg...

Sikkert et teit spørsmål, men jeg prøver allikevel...

Kan jeg f.eks bare dytte innpå med oster og bacon og egg og sånn?

På en måte ja, på en annen måte nei. Det er ikke så enkelt. Mange tåler ikke for mye ost f.eks. Og spser du for mye egg blir du lei og orker ikke spise de mer... Du må finne ut hva du tåler/ikke tåler.

Mengdene begrenser seg uansett, siden du skal holde deg på rundt 15 gram karber. Det er litt karber i oster og egg også. Og i bacon (men det spørs hva type du kjøper).

Et godt råd er å telle 1 karb pr 100 gram selv om innholdsfortegnelsen sier 0. De er nemlig ikke pliktig til å registrere karbene om det er under 1 pr 100 gram. I teorien kan da maten inneholde 0,9 karb pr 100 gram.....