Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-07, 22:40   #31
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Tilskudd av omega 3

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Det Udo svarte da var at problemet er ikke vi får for mye omega 6, men at vi inntar for mye ødelagt omega 6 og at det er en ubalanse mellom n3 og n6.

Det kan være et godt poeng. Jeg regner med at han mener harsk olje da? Eller hydrolysert? Det vil jo helt klart være mye verre om man spiser omega 6 i form av dårlige prosesserte planteoljer.

Nøtter, kaldpresset olivenolje og avocado inneholder ikke "ødelagte oljer". Hvis man spiser slike matvarer daglig er det allikevel lett å oppnå en ubalanse mellom omega 3 og omega 6. Da kan man fint bruke litt linfrøolje. Problemet med linfrøolje i større doser er derimot at det inneholder fytoøstrogener, og nesten utelukkende ALA som kroppen ikke kan nyttegjøre seg av direkte. Derfor bør mengden begrenses. Jeg har også opplevd problemer med linfrøolje, men aldri merket noen bivirkninger av større doser fiskeolje. Vi er sikkert alle forskjellige her, og reagerer ulikt. Det er også litt av grunnen til at jeg er uenig med Erasmus i fremgangsmåten for å finne "det optimale forholdet". Men de fleste vil vel bare le av meg når jeg sier at jeg er uenig med Udo Erasmus, for han er jo fettkongen.

Udo's Choice er forresten et flott produkt, men pris kontra effekt er ikke helt på topp.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat