Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-07, 01:52   #26
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste?

Her i huset går det mye på krim, når vi ikke altså leser Harry Potter. . .

Anbefaler Jonathan Kellerman, en amerikansk barnepsykolog turned writer, mange fantastiske bøker. Og hans kone, Faye Kellerman, skriver ofte fra en ortodoks jødisk synsvinkel. Veldig opplysende.

Dessuten Ellis Peters, britisk (avdød) forfatterinne, som bl a skrev 22 bøker om munken Cadfael som løser mordmysterier på 1130-tallet. Fascinerende! Og de er filmet med gode gamle Derek Jacoby (Clau-Clau-Claudius, for dem som husker det) i hovedrollen. Veldig gode filmatiseringer, har dem på dvd.

Og for dem som er mer fantasy-innrettet anbefaler jeg Marion Zimmer Bradley, særlig Darkover-bøkene, men hun har flere andre serier - bl a en som går på overnaturlige ting (jfr engletråden. . .)

Interessert i kong Arthur? Da må du lese Mary Stewarts trilogi om Merlin: the Crystal Cave, The Hollow Hills og - ups, husker ikke den siste tittelen akkurat nå. . . Om noen er interessert, kan jeg komme tilbake til den.

Som min rektor sa her før helgen (vi måtte ha en telefonkonferanse ang en ansettelse): Været er muligens dårlig, men det fins mye god vin, og mange gode bøker!

Så - kos dere. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat