Sv: Hvor mye(lite?) trening?
Opprinnelig lagt inn av SallySykebil, her.
Når på døgnet er det mest gunstig å trene, og hvor mye skal jeg legge meg på i startfasen? Hva er dette med at man ikke skal trene for hardt? Noe jeg skal unngå?
Ikke at jeg føler meg spesiellt kallet, men jeg kan jo svare utfra egne erfaringer...
For meg er det best å trene på morningen/formiddagen.
Jeg spiser noe veldig lett før jeg drar på trening og spiser så en litt større lunsj etterpå.
Før i tiden drev jeg med lagidrett, og vi hadde ofte trening sent på kveldene. Det er ikke den tiden av døgnet jeg vil øke adrenalinet, for meg tar det litt tid å komme 'ned' etter en treningsøkt.
Man får energi av å trene, og det beste er jo å starte dagen med det og utnytte energien resten av dagen.
Start moderat og øk intensitet ettersom du føler det greit. Du skal bli sliten, men trenger ikke kjenne syre i bena og blodsmak i munnen for at treningen skal være effektiv. 30-45 min 3-4 dager i uken er vel et greit sted å begynne? (Akkurat der må jeg innrømme jeg er litt usikker.)
Kjenn etter at pulsen øker (husker ikke helt hva den skal ligge rundt, men det kan kanskje noen andre hjelpe med), og kjør gjerne intervaller.