Tråd: Pinlig ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-07, 14:40   #14
Starry Eyes
Medlem

Starry Eyes sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 49
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Pinlig ...

Hehe...utrolig bra at du sier det for jeg har også hatt den følelsen at folk kikker litt overbærende på meg når jeg handler inn all 'ketolyse-godisen' min. Og det ligger igjen litt overvintra skam i meg og, så det er sikkert derfor jeg legger merke til det.
Men på den annen side er jo dette et utslag av hvor indoktrinert alle er i forhold til et tradisjonelt kosthold, light-bølge og den gjengse fett-angst.
Men er det ikke litt merkelig at folk legger merke til hvor mye og hvilken type mat en overvektig person spiser og faktisk kan dømme dem for det mens normalvektige folk nok ikke får denne spesielle oppmerksomheten selv om de spiser akkurat det samme, og ofte mye mer usunt. Er det ingen som tenker at de blir (inn)feite/lever usunt/er udisiplinert/er dumme/late etc?
Men men, at dobbeltmoralen lever i beste velgående er det vel liten tvil om...
Uansett - jeg merket endel hevede øyenbryn av den typen der på jobb når jeg tøt i meg diverse fettholdige godsaker i kantina, men nå når folk ser hvor mye jeg har gått ned begynner de å se på meg mer med interesse og undring av typen 'Hva er det hun der gjør riktig da???'...moro moro

Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat