Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-07, 22:18   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gallesteinsoperert og fett?

Opprinnelig lagt inn av Solis, her.

Hei
Jeg fikk forklart av legen som operertemeg at når galleblæren ble fjernet, ville det etter en tid danne seg en "utposning" på gallegangen, der overflødig galle fra leveren ville lagre seg. Dette ville taes i bruk ved inntak av store mengden fett, eller i andre sammenhenger der det var nødvendig.

Det er mulig at det kan skje hos noen, jeg hadde også hørt dette. Og spurte kirurgen spesielt. Men kirurgen som opererte meg sa at det var kun i få tilfelle dette skjedde. Faktisk svært skjelden. Det er de samme som opplever problemer med nye steiner i gallegangen, altså va. 10 % av de som opereres.