Tråd: Finnes det?
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-04, 00:49   #4
DeffDumb
Nytt Medlem
 
DeffDumb sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
DeffDumb er på en erverdig vei

Krem og melk...

Tror jeg har litt samme holdninger som deg, Carbokiller.

En "dessert" jeg har en svakhet for er en "modifisert" Capuccino. Veldig søtt og godt, men er vel ikke akkurat helt i henhold... Noen som har sterke synspunkter om dette:
Jeg lager en sterk kaffe (satser på at jeg tåler koffein (det MÅ jeg bare tåle)). Jeg skummer/steamer litt melk, og har dermed en god og varm capuccino. Bruker nok søtstoff til å søte skikkelig. Topper godt med krem, som jeg har laget av kremfløte og kunstig sukker. Dette synes jeg er veldig søtt og dessert-aktig i forhold til hvor mye karbo jeg inntar.
Jeg teller selvsagt karboene. Og jeg får det til ca 6-7 g for et svæært glass. Ikke galt for noe som nesten er en mettende rett i seg selv? Jeg bruker det ofte som et mellommåltid.

Noen andre tips om hva man kan bruke "falsk krem" til. Jeg orker ikke tanken på eggedosis dessverrre. Og alle bær er vel alt for innholdsrike.

Noe helt annet:
Jeg kjøper pellede (rensede) reker i lake. Legger en liten bunke på en tallerken. Drypper på litt sitronsaft og lar (ekte)majones-strimler dekke. Så spiser jeg rekesmørbrød uten smørbrød. Rådigg! Men jeg er ikke helt sikker på det med rekene. Kan det tenkes at de inneholder karbo?

Hva bruker dere Cotttage Cheese sammen med? Prøver å finne på noe digg mat eller snacks med CC.

Frotsetips:
Taco-kjøtt, seter-rømme og ost. mmmm!!

__________________
Jeg er i overgangsfase fra vanlig lavkarbokosthold til å forsøke meg frem med Atkins kosthold. (Er klar over at jeg ikke 100% følger dietten.)
DeffDumb er avlogget   Svar med sitat