Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-04, 09:29   #9
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Kjære, kjære Carbokiller
Nå får du jo motbør så det holder her, men jeg vil likevel driste meg frampå med min kjepphest nr. 2, som du selv er inne på: Syre-basebalansen. Du sier at du spiser mer syredannende mat på Atkins. Men hvis du ikke spiser Atkins, spiser du da MER grønnsaker/bær/frukt, og MINDRE korn/sukker (som begge er svært syredannende) enn du gjør når du følger Atkins? Jeg vil nemlig tippe at det motsatte er tilfellet. Selv om du kanskje spiser mer proteiner, så er gjerne det på bekostning av korn og sukker. Og man skal spise MYE grønnsaker. Du trenger jo ikke være i ketose, hvis du føler at det hemmer grønnsaksinntaket ditt.
Jeg ville absolutt ikke slått meg til ro med at du må TÅLE disse bivirkningene, for det er jo slike plager folk blir KVITT når de starter med lav-karbo. Jeg ville forfulgt følgende tråder: 1) Syre-base-balansen, 2) intoleranse mot enkelte matvarer du spiser mye av nå, og 3) kosttilskudd. Ang punkt 3: Har du tatt kalium og magnesium i ketose? Særlig magnesium kan du fortsette med, som kan hjelpe for både hodepine og muskelsmerter. Ulike typer fett-tilskudd ville jeg også tatt (store doser omega-3, nattlysolje, Udos choice, kokos).

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat