Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-07, 20:02   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett skal man ca ha

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Så fløte kan stanse vekt nedgangen??
samme med rømme??
meieri smør er det best og bruke? hvorfor , jeg forstår ikke det helt jeg?
ble litt oppgjitt jeg nå nille.
jeg spiser jo rømme grøt hvær dag det inneholder jo både fløte og rømme fett.
må jeg slutte med det?

Ja, fløte kan hemme vekttap for en del ja.
Det virker som de fleste tåler syrnede produkter som rømme og creme fraiche mye bedre. Men tåler du fløte (uten at vekttapet stanser opp) er det helt OK å spise det.

Meierismør er OK å bruke fordi det er rent fett. Margarin er beabeidet fett og når den bearbeides ødelegges en del av fettsyrene. Tine påstår på forespørsel at det ikke er transfett i margarinen, men de tør ikke merke den med "uten transfett". Og NOE må den være tilsatt om den skal holde seg myk i kjøleskapet. Transfett er det eneste fettet som er bevist direkte skadelig for oss.

Du kan bare fortsette å spise rømmegrøten din. Om du merker at vekttapet stanser opp må du bare kutte ned på kremfløten først.