Tråd: Forvirrende
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-07, 07:59   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: forvirrende

Det er sannsynligvis slik at du er en "Skaldeman" (min kategorisering). Dvs. en av de få som tåler svært lite karbohydrater og faktisk kan legge på seg av f.eks. grønnsaker.

Vi er alle forskjellige. Vi har en unik kroppskjemi som funker totalt forskjellig fra nestemann. MEN det fleste av oss kan deles opp i to store grupper. De som trives med mye kabohydrater og de som trives best med lite. Av oss som trives/funker best med lite er det et fåtall som tåler svært lite. Det har ikke nødvendigvis noe med grønnsaker å gjøre, men altså med mengden karber.

Vil presisiere at dette gjelder svært få. Vi har og har hatt noen her inne. Skaldeman er nevnt, - og vi har jo vår alles kjøre Lokkebiff, som har hatt stor suksess med kostholdet du beskriver funker for deg.

Om det funker for deg og du føler deg vel syns jeg at du skal gjøre slik du føler er riktig for kroppen din. Var påpasselig med å ta kost tilskudd, sidne du går glipp av en del virktige enzymer, vitaminer og minrealer når du ikke spiser grønnsakene.

Når du nærmer deg målvekta di bør du reintrodusere grønnsaker, iallefall litt. Så bruker du grønnsaksmengden til å stabilisere vekta. Da anbefales ikke for mye råe grønnsaker, men forvellede eller kokte- de er lettere for kroppen å fordøye og utnytte.

Dette er ikke et kosthold vi anbefaler for folk flest. Men nå du har testet det ut og funnet at det er slik DIN kropp funker, må du følge det kroppen forteller deg.

Lykke til !