Sv: Fordøyelseproblemer etter Ketolysekuren?
Hei
Jeg har faktisk aldri hørt om noen som blir allergiske mot kjøtt, jeg trodde det var en fysiologisk umulighet. Her er det neppe hverken ketolysekurens skyld eller noen kjent fysiologisk sammenheng.
Det er jo godt kjent at magen kan bli både løs og for fast i oppstarten av kuren, inntil kroppen har vendt seg til det nye kostholdet.
Ettersom ketolysekuren bygger på kroppens naturlige evne til ketose er det heller ikke noe teoretisk som tilsir at det er farlig for normalt friske mennesker.
Man bør tenke på at over 15.000 mennesker har benyttet ketolysekuren og over 100.000 Atkins induksjonsfase, som er veldig lik. Når så mange mennesker benytter en kur vil det selvfølgelig oppstå tilfeldige sammenfall av omstendigheter.
Jeg har lenge ventet på at en eller annen person skulle få slag eller hjerteinfarkt mens vedkommende gikk på ketolysekuren, da vil sikkert kuren få skylden.Teoretisk vil dette skje før eller siden fordi hjerte og karsykdommer rammer 50% av befolkningen, spesiellt de som har helseskadelig overvekt.
En meget kjent sammenheng er tilbakegangen av antall storker i Danmark og fødselstallet som gikk ned. Tiltak økte storkebestanden på 80-90tallet og jommen økte også antall barnefødseler. Det er en klar, statistisk sammenheng men det er ikke så mange som mener det er en direkte sammenheng.
Fedmeepidemien er en av de største trussler mot folkehelsen, ikke ketolysekuren.
Vennlig Hilsen
Torkil
Sist redigert av Torkil : 26-08-07 kl 17:26.
|