Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-07, 11:39   #8
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukker Verre Enn Kokain ?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

At sukkeravhengighet er alvorlig og veldig vanskelig for mange har vi diskutert og erfart mange ganger her inne.

Det er en av åsakene til at vi anbefaler å IKKE bruke så mye kunstig søtstoff, for det holder avhengigheten /søtsuget vedlike og man blir aldri kvitt det. Det er også å byte en avhegighet mot en annen ! ER man først sukkeravhengig er det ikke bare "å ta en liten bit". DET har vi mange her inne som kan skive under på !

Jeg blant annet.. kan skrive under dette

Det var faktisk lettere for meg å slutte å røyke enn det er å slutte med sukker/søtningsstoffer. Selv etter 1 1/2 år på lavkarbo tryner jeg jevnlig i godteriskåla og sliter i perioder veldig med å holde meg unna. En av grunnene er at røyk må du kjøpe, mens sukker får du jo omtrent dyttet opp i ansiktet hele tiden. Til og med i klesbutikken så greier de å putte drops i handleposen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat