Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-04, 12:46   #1
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Advarsel - Fare!

Det kan hende jeg nå kommer til å "banne i kjerka" som jeg kaller det. Meget mulig. Hvis du er redd for hva som kommer - så anbefaler jeg å lukke innlegget, og finne noe annet å lese.

MEN

Nå er du så nysgjerrig at du bare MÅ lese, ikke sant?

Jeg har lyst til å drodle litt rundt faren ved opplevelsen av å ha "sett lyset". Snakker selvfølgelig ikke om religion her nå - men om f.eks. kosthold. De siste dagene har det vært veldig mange innlegg av typen

- ....nei, det står det ikke i boka...
- ....Atkins sier ditt.... og Atkins sier datt...
- ....da følger du IKKE ......
- ......det er IKKE lov.....
- ...du sier at DET ikke er lov - da har ikke du lest....

osv.osv. Jeg skriver IKKE dette for å henge ut noen, arrestere noen eller hevde at noensomhelst tar feil. Jeg leser alt jeg orker, og plukker med meg informasjon og lærdom. "Kunnskap er ikke tung å bære" ble jeg fortalt som liten, og det er jammen sant. Takk Mamma! Men noen av innleggene her syns jeg er vinklet litt sånn; jeg vet best - og du gjør feil. Det er vel ikke poenget eller?

K A N S K J E er det noen i dette forumet som ikke er helt sikre på hvilken vei de skal velge enda - og jeg snakker fortsatt om kosthold . Og kanskje det kan bli litt sterk kost med mange med alle forbudstalene og fy-fy-talene. Og kanskje hjelper alle de fine smilefjesene oss med å poengtere at mye ikke er så strengt ment - men skrevne ord kan allikevel misforstås..... Jeg vet det nemlig godt - for jeg har blitt misforstått mange ganger. På nettet/e-post/sms.

- også har jeg helt sikkert tråkka i salaten noen ganger også.... både her og der....

Jeg tror det er viktig å huske på at hver enkelt av oss ikke besitter den hele og fulle sannhet - for ALLE. Noen sitter på sannheten for seg selv - og det er kjempebra! Dit vil jeg også komme. En gang.

S T O R klem fra filosofisk Fedonist

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat