Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-04, 11:54   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Selv igjennom hele julen spiste jeg kun 10-15 karbohydrater daglig.

Det er UNDER halvparten av det du SKAL ha jo! (20g er et minimum, og da skal du følge induksjonsreglene!)

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Jeg har faktisk aldri, siden jeg har startet smakt sukker. Og de erstatningene jeg finner er sjokolade, som jeg spiser gj.snittlig 10 gram av hver fjortende dag. Jeg spiser kanskje eggedosis en gang hver tredje uke, har lagd en kake en gang som jeg heiv rett i søpla.

Så si det da! Du er kjempeflink forrestene!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Når det gjelder trening, så har jeg forsøkt med forsjellige mengder karbohydrater for å finne ut om det gir meg mer å gå på, men faktisk så føles det ikke sånn. Jeg er og blir helt pumpa og er nesten død etter tre runder i treningssalen.

Masse bra om dette på www.eat-web.com... Men det hjelper ikke spise ekstra karbohydrater rett før, du må øke det gjevne inntaket over tid! Protein er forøvrig en svært dårlig energikilde, fett er energi!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Av vitaminer og mineraler så tar jeg så full pakke som det overhodet går an å få til. Jeg kjører med Mivi Total pluss i svensk versjon som er tre til ti ganger sterkere enn den norske. I tillegg kjører jeg magnesium mot leddsmerter, kalium, omega 3 og omega 6.

Kjempebra!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Når det gjelder deg HP, så er det rart at du aldri har hørt om økte leddsmerter, hodepiner og hormonforstyrrelser i kombinasjon med Aktins.

Jo det har jeg, i START-fasen. Ikke hos rutinerte travere som deg. Det er ikke plager en skal ha når en følger Atkins kosten, faktisk så er det plager en blir kvitt! Atkins handler om helse, vælvære og et optimalt kosthold! Har en plager over tid, så gjør en noe galt, så enkelt er det med den saken!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Blandt naturterapeuter/leger er det en kjent sak at disponerte personer med leddsmerter, fibrolyalgi, gikt og andre relaterte sykdommer ofte blir veldig mye verre av å spise syredannende mat.

Grønnsaker, grønnsaker, grønnsaker... Svært få fagpersoner i Norge har skikkelig kompetanse på Atkins, selv bøkene er feil! Du skal spise fett (+60%) av energien, også masse grønnsaker! Som jeg skrev over; slik du trener så kan du nok spise et par kilo grønnt!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Og når det gjelder hormonforstyrrelser har jeg bare mine egne erfaringer og andres å gå ut i fra.

Lavkarbokosthold gir ikke hormonforstyrrelser, men kroppen forsøker å balansere hormonene. Utgangspunktet er forstyrret...

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

At du ikke tror at jeg sitter å finner på dette bare fordi du ikke har hørt om det før?

Nei det tror jeg virkelig ikke.

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Jeg vet utmerket godt hva disse plagene kommer av og det er at jeg med mine sykdommer/skader/plager ikke har det så veldig bra med denne typen diett.

Denne typen diett??? Har du lest fase 2? Følger du fase 2?

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Og jeg vet også at jeg holder ut, fordi vekttapet er viktigere enn noe annet for meg og dermed er jeg også villig til å i en kortere periode "lide litt for skjønnheten"

Hmm... Vet ikke hva jeg skal si... Du som er terapeut, er ikke du litt bekymret for at disse nye plagene skal bli kroniske?

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Dette er ikke noen krig mot Atkins, ikke misforstå meg. Jeg er kjempefornøyd med Atkins som en slankekur og vil anbefale dem til mange.

Atkins er ingen slankekur...

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Og som et lite hjertesukk etter denne lange avhandlingen vil jeg bare si at jeg håper vi ikke blir så fanatiske og ensporede her inne at vi ikke kan omfavne forskjellene.

Vi er for forskjellene. Fase 2 av Atkins handler om å danne sitt eget kosthold, dem som er ensporede er dem som kjører Induksjon hele veien og går rundt å innbiller seg at de er på Atkins... Etterpå skal de spise NORMALT igjen...

Ikke ensporet forresten - kunnskapsløs...

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Jeg håper vi ikke ender opp så fanatiske at vi ikke klarer å se nyansene, ulikhetene. For da lærer vi ingenting.

Her er da Lindbergere også... Atkins er faktisk mer lik Lindberg enn den er ulik!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Ikke la dette bli enda et sted som bare priser en eneste måte å leve på og som fordømmer resten til evig pine i karbohelvete fordi de ikke følger A4 oppskriften.

Lavkarbodietter handler om forskjeller, de anerkjenner at alle er unik, de krever at alle kjører et unikt opplegg! Men innenfor rammer! Kunnskap er essensiellt!

A4 oppskriften er den vi alle blir møtt med.. Brød, potet og lite fett...

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Jeg håper det kan være plass til de som bruker lavkarbokosthold til muskeloppbygging, hurtigkurer,

Om majoriteten blir disse så legger jeg ned Karbojunkie...

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

langvarig slankekur og som evig livsstil og for de som bare er nysgjerrige på hva dette dreier seg om.

Det er disse karbojunkie er til for!

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

For tenk da hva vi kan lære av hverandre?!

Jeg har lært en hel masse allerede jeg!

Håper du ikke tar dette personlig Carbokiller, jeg kjenner ikke deg utfra mer enn innleggen dine her... Men jeg klarte ikke la innlegget stå ubesvart... Nok en gang: Håper du vil lese fase 2, også bruke den som rettesnor videre... Noe er feil i måten du gjør det idag...

MHM: Jeg klarte ikke la være...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat