Sv: Lusekampanje uke 35
Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.
Har har vi ikke hørt noe om noen kampanje. Lusa gikk skikkelig på rundgang i barnehagen i våres, men minstmann stillte med 3 mm hår og da er det for kort til at lusa får feste. Han var den eneste på avdelingen som ikke fikk lus og enkelte fikk det 2 ganger!!!
Da vi i FAU truet med helsesøster og kontroller i gangen før ungene fikk komme inn så tok foreldrene det seriøst og epedemien døde ut.
Jeg sjekker mine hver eneste dag og hører jeg om lus kommer klippemaskinen frem.
Lurt.
Minste min mistet alt håret sitt forrige tirsdag. Han nektet plent å ta i lusemiddel da han så hvordan storesøsteren hylte. Så han fikk valget mellom å ta alt håret eller å ta i middel. Da ville han heller ta håret. Jeg klipte det ganske kort først, og så skulle ta resten med maskin. Men det var litt av en kamp. Han hylgråt, og sa han ikke kunne gå sånn. Han var så lei seg at det var nesten vondt å se på.
Men til slutt kom nå alt håret av, mens han gråt. Men han kledde det faktisk, og da han fikk sett seg i speilet og alle forsikret ham om at han var kjempetøff, ble det bedre.
Mange foreldre er utrolig sløve, og da er det ikke rart lusa trives. På den lusekampanjen må vi skrive under på en lapp om at vi har gredd. Forhåpentligvis er det mange som følger opp da.
|