Opprinnelig lagt inn av Prince66
Oppgitt over en ensporethet som jeg trodde var forbeholdt kaloritellerne. Dessuten er fokuset på mat helt ekstremt her inne, jeg skulle gjerne sett at helheten bak metoden fikk mer oppmerksomhet.
Fokus på mat er her fordi dem som melder seg inn spør: Hva skal vi spise? 
I og med at du til tider blir litt oppgitt av dette, så kan jeg jo utfordre deg til å ta opp andre diskusjoner som: Insulinresistens, hormonbalanse, trening, livsglede, hud, hår, negler, mentalkapasitet, kreativitet, ro, harmoni, og mange av de andre momentene som manifesterer seg som resultat av kostholdet vårt...
Det er ufattelig viktig å være dedikerte! Jeg er, og mange med meg er karbojunkies - det er ikke bare et morsomt navn... Jeg er avhengig av sukker og søtt, og om jeg bare vandrer litt bort fra det som er det "rette" så havner jeg på kjøret... Jeg er der nå kjenner jeg... Igjen... (Ikke mengder med karb, men dem jeg inntar er søte...)
Derfor spiser jeg slik jeg spiser. Derfor er det viktig at jeg er streng. Jeg er avhengig av søtt, og legger på meg av brød, ris og pasta... Jeg er så heldig at jeg ikke liker dem lengre... Men det søte sliter jeg fortsatt med...
Og når jeg er på søtkjøret så er jeg nedfor, har ingen apetitt bortsett fra søthunger, føler meg utmattet og motløs... Noen mentale faktorer er der, men i all hovedsak er det kosten som bestemmer dette hos meg...
Håper virkelig det er siste gang jeg sier dette: "I morgen begynner et nytt å bedre liv, intet mer søtt til meg!"