Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-07, 12:10   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?

Jeg lever lavkarbo og har veldig lavt blodtrykk. Og legen MIN (+ de spesialistene jeg har vært utredet hos) sier det er det lave blodtrykket som er årsaken. Er det rart vi blir forvirra - når legene sier så mye rart ?

Men vann i beina/hovne bein kan komme av mange ting.
De har jeg skrevet om tidligere i denne tråden. men kan utbrodere det litt her:

• blodtrykkforstyrrelser (lavt eller høyt da - i følge legene)
  • dårlig blodsirkulasjon
  • saltinntak
  • for lite vanndrikking
  • varme (jeg er alltid mye mye verre om sommeren når det er varmt)
  • hormoner / hormonubalanse
  • stillesitting / for lite bevegelse
  • medisiner
  • alkohol
  • sykdommer/organsvikt
  • endret lufttrykk (som ved flyturer)
Er det f.eks. bare et bein som er hovent kan det være blodpropp, og da bør man iallefall komme seg til lege fortere en svint.

Å gi en "diagnose" hvorfor bein plutselig hovner opp er umulig. jeg har vært plaget med såkalt "ødemer" i snart 29 år og enda er det ingen lege som har funnet årsaken. Og jeg har vært "utredet "så det holder ! Har også drukket x antall liter vann pr dag, prøvd det som finnes på markedet (og litt til) som skal være vanndrivende. Uten hell. Jeg tar milde vanndrivende piller hver dag i tillegg til å bruke vanndrivende krem på beina. Det hjelper noe.

Noen sier de får hjelp av å bruke "venebalsam"på beina, samtidig som de tar hestkastanje piller (Venastat). Noen får hjelp av løvetann te.

Det beste er å finne ut hvorfor du har hovne bein - og så gøre noe som kan virke på årsaken. Istedenfr å fjerne symtomet uten å vite hva det kommer av !