Sv: Hva skyldes det at jeg får så mye vann i kroppen?
Jeg lever lavkarbo og har veldig lavt blodtrykk. Og legen MIN (+ de spesialistene jeg har vært utredet hos) sier det er det lave blodtrykket som er årsaken. Er det rart vi blir forvirra - når legene sier så mye rart ? 
Men vann i beina/hovne bein kan komme av mange ting.
De har jeg skrevet om tidligere i denne tråden. men kan utbrodere det litt her:
- blodtrykkforstyrrelser (lavt eller høyt da - i følge legene)
- dårlig blodsirkulasjon
- saltinntak
- for lite vanndrikking
- varme (jeg er alltid mye mye verre om sommeren når det er varmt)
- hormoner / hormonubalanse
- stillesitting / for lite bevegelse
- medisiner
- alkohol
- sykdommer/organsvikt
- endret lufttrykk (som ved flyturer)
Er det f.eks. bare et bein som er hovent kan det være blodpropp, og da bør man iallefall komme seg til lege fortere en svint.
Å gi en "diagnose" hvorfor bein plutselig hovner opp er umulig. jeg har vært plaget med såkalt "ødemer" i snart 29 år og enda er det ingen lege som har funnet årsaken. Og jeg har vært "utredet "så det holder ! Har også drukket x antall liter vann pr dag, prøvd det som finnes på markedet (og litt til) som skal være vanndrivende. Uten hell. Jeg tar milde vanndrivende piller hver dag i tillegg til å bruke vanndrivende krem på beina. Det hjelper noe.
Noen sier de får hjelp av å bruke "venebalsam"på beina, samtidig som de tar hestkastanje piller (Venastat). Noen får hjelp av løvetann te.
Det beste er å finne ut hvorfor du har hovne bein - og så gøre noe som kan virke på årsaken. Istedenfr å fjerne symtomet uten å vite hva det kommer av !