Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-04, 13:38   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flott og oppklarende artikkel. Jeg har funnet ut at jeg trenger minst 9 timers søvn pr døgn. Har et vannvittig søvnbehov og har aldri problemer med å fall i søvn heller. Problemet for et B-menneske er at arbeidstiden ikke alltid er tilpasset mitt søvnbehov. Dvs. jeg sitter gjerne lenge oppe, men det er knallhardt når jeg skal gå dagvaktene som begynner mellom 06.45 og 08.00. Har jeg kveldsvakt står jeg opp i 9-9.30 tiden og er uthvilt - hvis jeg har lagt meg rundt 2400.

Det vil si at alle de nettene jeg sover under 9 timer, har jeg underskudd på søvn..... og det er de fleste dagene i uka det (har i gj. snitt 2 kveldsvakter i uka). I seng 23 - 23.30 (snitt) og opp 6.30 (snitt) (trenger minst 1 1/2 time fra jeg står opp til jeg er på jobb..... pga treg giktisk kropp og matlaging !!)
gir meg 7 timers søvn.... - 2 timer !! HVER DAG !!

Legg inn variabler for forbrenning, stoffskifte, for lita aktitivet i forhold til ønske
det ser jammen ikke bra ut for vekttap !!