Kan noen hjelpe meg litt?
Hei!
Førstkommende mandag har jeg gått på kuren i tre uker. Første uka gikk jeg ned en god del, men så gikk jeg opp igjen to kilo. Etter det har jeg ikke rikket meg på vekta. I følge stixene er jeg i ketose, selv om fargen ikke er den mørkeste. Er som regel den ant lyseste fargen, eller mellom den og den som er et hakk mørkere. Jeg drikker minst 3,5 liter vann per dag. Kan også nevne at jeg veier 138 kilo, (har vært 167) og har slanket meg en million ganger i løpet av livet. (men ikke så mye de siste årene)
Jeg er ingen stor grønnsaksfan. Men de jeg liker de spiser jeg så klart! Faktisk er det noen jeg ikke klarer å spise (sopp og paprika) da kaster jeg rett og slett opp. Men, jeg spiser agurk, tomat, løk, rosenkål, avocado, blomkål og brokkoli. Jeg kan liste opp en litt typisk dag:
Frokost:
1 egg
120-150 gram bacon
50 gram tomat
50 gram agurk
Lunsj:
1/4 avocado
1 egg
50 gram tomat
50 gram agurk
Hvis jeg ikke spiser egg spiser jeg f. eks: strandaskinke, bacon, fisk, reker, svinestek ol.
Eller en salat (150 gram grønn salat) med skinke, egg, fetaost, ++ og bittelitt rømme til dressing.
Middag:
Kjøtt eller fisk
150 gram grønnsaker, som regel blomkål eller brokkoli
saus laget av fløte med baconost, litt løk og krydder. (ikke alltid jeg har saus, og av og til har jeg heller salat til middagen)
Kvelds:
Strandaskinke rullet rundt biter av brie ost.
50 gram tomat
50 gram agurk
Jeg har aldri vært over 17 karber, og det var bare første uka at jeg lå over 15. Nå er hver dag nesten akkurat 15 karber per dag. Steker alt i smør eller kaldpresset olje. Har bestilt MCT olje på apoteket.
Gjør jeg mye galt?
Hilsen Villemo - som trenger sårt å gå ned - 
Sist redigert av Villemo : 01-09-07 kl 16:25.
Årsak: skrevet feil
|