Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-07, 21:39   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10.7 kg på en måned med Kimkins!

Jeg fikk en ide jeg - når jeg leste Zens innlegg

Som tidligere nevnt ute på forumet, så har jeg tapt kampen mot hormonene . Etter to år og skapet fullt av helsekostmidler mot overgangslader har jeg startet med østrogen. Akk ja. Etter 1 1/2 mnd på Livial får jeg endelig sove om nettene uten å våkne i en pøl av svette. Jeg kan jobbe en helt dag uten å bli satt ut av hetetokter hver time. Deilig ! Men medaljen har en bakside. Det betyr 5 kilo OPP. Og med alle mine kunnskaper om lavkarbo kosthold og triksing og miksing på alle måter - må jeg bare innse at kampen mot hormonene egentlig er tapt. Jeg har klart å stanse vektøkningen, - men kiloene som har kommet på sitter som spikra.

Så nå har jeg tenkt å bruke kroppen min til et lite eksperiment. Zen har fortalt litt om sitt nye liv på Kimkins. Det er en lavkarbo/lavfett retning sm minne litt om South Beach - men litt mindre karber - OG Atkins, men lavfett.

Kort sagt dreier det seg om å telle alle karber 100%. Man kan spise så mye protein en ønsker fra Kimkins liste. (Ganske likt Atkins, men bare av magre kjøttyper). 0-20 karber pr dag, uten fratrekk av fiber eller sukkeralkoholer (her kommer Fitday til nytte igjen). Like mye grønnsaker som på Atkins, men etter Kimkins liste (mye kortere enn Atkins). Minimalt med fett (det blir ikke lett nei). Ingen alkohol eller lavkarboprodukter.

I praksis betyr dette Atkins slik jeg gjorde det for over 25 år siden. Men lavfett og litt annen måltidssammensetning. Minimalt med karber og kun ren mat.

Om jeg i det hele tatt kommer til å klare å følge dette en hel dag vil jo vise seg. Å ikke spise fett kjenner jeg hele kroppen min protesterer mot. Har ikke noe problem med å spise ren mat uten søtstoff etc. men ....

Jaja.... jeg stiller min kropp til disposisjon for dette førsøket. Kan ikke love at jeg klarer å fullføre, men forsøke skal jeg iallefall !

Startvekt er 71 kg - målet er 66 kg (min vedikeholdsvekt). Det er bare 5 kg men de sitter søren meg som spikra !

Kimkins konto (US dollars 59 ettellerannet/tilsvarendende 300 ettellerannet norske kroner) er åpnet på www.kimkins.com - ticker er laget og intro skrevet. Den klarte jeg å legge inn x-antall ganger og det finnes inge sletteknapp i det forumet....

Starter mandag (i dag er det for seint - etter 1/2 flaske hvitvin ... bl.a. og morgendagens middag inneholder FLØTE). (Hadde jeg ikke drukket den vinen hadde jeg sikkert ikke gjort dette i det hele tatt idag)

Skal prøve å rapportere i verdenen min en gang i uka