Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-07, 02:24   #45
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Dagbladet i dag!

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

tar til meg litt jeg faktisk. begynner å tenke: hvorfor stole på dette når så alt for mange eksperter sier at det ikke er bra. Musklene forsvinner og man legger på seg etterpå.



Kjennes ut som jeg ikke har en muskel i kroppen. Klarer ikke trene i det hele tatt.



Må tenke over om jeg ønsker å satse mere på dette ja!



Hei Tullan

Har forståelse for at en kan bli skeptisk. Jeg har ikke lest artikkelen i Dagbladet, men det er gammelt nytt at "eksperter" ikke er enige. Jeg har prøvd mange slankekurer, bl.a. Cambridgekur, Grete Roede. Den mest "vellykkede" var Cambridgekuren hvor jeg gikk ned 27 kilo på tre-fire måneder. Vel, den var ikke så vellykket lenge, jeg la på meg igjen alt sammen og litt til. Og det så jeg godt på kroppen, mye muskler var forsvunnet og fett kom på igjen. Minsket også på GR, men jeg holder ikke ut med å veie mat og ikke føle meg ordentlig mett hver dag.

Tilfeldigvis begynte jeg å lese på www.matoghelse.no og jeg fikk bedre forståelse for hvordan kroppen forbrenner. Det fikk meg til å kutte mye karbohydrater og til å spise mer fett. Jeg kuttet ut poteter, ris og pasta, og selvfølgelig alt snop. Grovbrød spiste jeg et par skiver av om dagen. Jeg gikk ned de første kiloene mine på denne måten. Jeg ble ivrig og leste etterhvert mere om lavkarbo, jeg kom også inn på dette forumet. Jeg strammet litt mer inn og kuttet ut brødet. Dette funker, jeg går ned litt i rykk og napp, men sånn i snitt har jeg gått ned i underkant av en halv kilo i uken. Jeg er fornøyd med det.

Jeg vil spesielt anbefale deg å lese denne artikkelen, bl.a den gjorde meg overbevist om at lavkarbokosthold er bedre enn kaloritelling. Tenk bare på hvor mange fete som teller kalorier. http://www.matoghelse.no/lavkarbokos...798-48964.html

Ønsker deg lykke til videre med vektreduksjon, ikke mist troen på lavkarbo selv om de lærde strides, det vil de alltid gjøre.

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat