Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-07, 17:08   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er Splenda bedre enn Natreen?

Det er vel egentlig smak og behag det. Eller velge det minste av to onder.
De inneholder forskjellige stoff som folk reagerer forskjellig på. Noen mener Splenda er sunnere fordi det er utvunnet av sukker. Som nevnt er smaken forksjellig, - så noen liker Splenda best, andre Natreen.

Jeg kan kun uttale meg om strø-versjonene.

Personlig liker jeg bedre smaken på Splenda, som er sukralose. Sukker som er behandlet gjennom en kloringsprosess som gjør at en sitter igjen med søtstoffet.

Natreen syns jeg gir en emmen bismak. Det er laget av sakkarin og cyclamat (som gir søtsmaken) og Maltodextrin som er "fyllstoff"/pulver for at det skal bli "strø". Det er fyllstoffet som gir de meste av karbene.

Natreen flytende er uten fyllstoff og lavere i karber, men det syns jeg er enda verre på smak.

Du må nesten prøve deg frem hva du liker best. Det beste er uansett å klare seg uten.

Får du tak i Stevia ville jeg heller ha brukt det.....