Sv: drikke
Jeg drakk masse brus (tab x-tra) før jeg startet på ketolyse. Nå på de siste 8 ukene har jeg til sammen drukket tre liter, den ene flaska gikk når jeg hadde venninne-spille-kort-kveld, den andre gikk dagen etter en litt hard bygdefest. Og jeg kan faktisk med hånda på hjertet sia at det har gått greit å kutte ut brusen.
Det som har hjulpet meg er å ikke nekte meg tab'en, men å si at jeg skal forsøke å ikke drikke tab. Også har jeg kjøpt en del Imsdalflasker på 7 dl. Disse fyller jeg, og har som mål å fylle en slik minst 3 ganger for dag. I tillegg, når jeg har flere flasker kan jeg alltid ha en på nattbordet, en i bilen, en på kjøkkenet osv. Og på jobb. Har alltid en flaske i umiddelbar nærhet som det bare er å fylle opp. Og mye vann motvirker hodepine, så i allefall i starten vil masse vann hjelpe deg til å slippe den, pluss å rense kroppen.
Også vil jeg anbefale London Te, som kjøpes på helsekost (life tror jeg). Den gir meg en kos avsluttning på dagen, finnes i et utall smaker, og trenger ikke nødvendigvis å tilsettes søtt.
Tror det skal gå bra for deg å kutte brusen, bare du ikke går rundt og synes synn på deg selv som må gi opp "flaska". Da er det lett å sprekke og belønne deg selv når du har vært skikkelig flink en dag eller to. Nei dette klarer du! 
|