Sv: Det er jo faktisk bare helt UTROLIG!
Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.
Hva er ekstremvarianten av kostindusert ketose? hvordan spiser man da? Jeg har ikke bestilt noen tabletter så det burde jeg kanskje gjøre? men vet jo ikke om jeg er på ekstrem varianten heller da.... Hm nå må den boken komme.
Ekstremvarianten er kjøtt og fett og lite/ingen grønnsaker.
Men den aller mest eksteme og aller farligste er dietter som er lavkarbo/lavfett OG lavkalori. Dvs. 0-20 karber pr dag samtidig som man spiser lite fett og ingen grønnsaker. Visst tar man av - men kiloene kommer alltid på igjen fordi man med et slikt kosthold ødelegger både muskelmasse og forbrenning. Man blir rett og slett underernært. En god venninde av meg besvimte til stadighet, mistet hår og tennene løsnet. Mannen hennes kjørte henne til legevakten hvor det ble konstatert uttørring og underernæring. Derfor har jeg lest en del om dette den siste uka. Dette er ikke tråden for å utdype dette. Mulig jeg skriver mer om det et annet sted.
Vi er strenge med å IKKE anbefale slikt her på sidene da det er både usundt og lisvfarlig.