Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-07, 00:34   #1
slankesmurfen
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
slankesmurfen er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp nå

Jeg er snart ferdig med uke 3 på ketolysekuren, har fulgt den så godt som jeg tror er mulig. Jeg hadde et stort vekttap første uken med nesten 5 kilo, men etter det er det bom stopp.
Det som jeg lurer på, har vært innom dette tidligere her, men, har alltid lært at kroppen forbrenner en viss mengde kalorier i døgnet, og dersom man over tid inntar mindre kalorier vil man gå ned i vekt.
Kan det være mulig at den mengden mat jeg spiser er såpass stor at jeg ikke vil gå ned i vekt, selv om jeg er i ketose?
Har lest boken og her på forumet at man skal spise til man er mett, men ikke overmett. Det holder jeg meg til.
Men noen steder står det at man bør redusere mengden mat for å gå ned i vekt, og andre steder står det at man bør øke fettmengden for å få effekt...
Jeg henter så og si alle karbohydrater fra grønnsaker, spiser blandet salat hver dag. Jeg har kuttet ut pepsi-max som jeg brukte å drikke 1 1/2 liter av dagen av.
Jeg forstår bare ikke hvorfor vekten står i ro nå.
Mitt tidligere kosthold var helt forferdelig, masse hvitt mel og pasta, sjokolade hver eneste dag osv..
Dette er en kjempeomvelting for meg, og vekten står i ro. Jeg forstår ikke dette her, og er aldri så lite fortvilet.
Jeg har sett i andre innlegg at man må ha tålmodighet, men det er uansett merkelig at med en så diger kropp som jeg har at vekten står i ro.
Ønsker et tydelig svar på om det faktisk er sånn at det ikke er alle som kan gå på dette.
Ned i vekt må jeg, men kanskje jeg må over på lavkarbo a la Fedon..
Er fortvilet og lei meg .

slankesmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat