Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.
Jeg har gått på LCHF siden november 2006. Etter seks måneder lå jeg fortsatt på 112 kg og vekten var konstant hele tiden.
Men i begynnelsen av junli så raste vekten til 100 kg i løpet av en eller to uker, og der har jeg så vært siden. I går veide jeg 99 kg.
Hele tiden har jeg stått fast på følgende:
- pøst på med så mye mettet animalsk fett som mulig (pluss kokosolje og olivenolje) som også inneholder essensielle fettsyrer, og holdt meg unna plantefett og industrielt fremstilt fett.
- begrenset karbohydrater mest mulig og bare brukt grønnsaker i den grad jeg liker det, med samme formål som jeg bruker krydder dvs for å variere smaken.
Jeg tror jeg har 10-15 kg enda til overs, men de stoler jeg på at kroppen kvitter seg med når den er klar for det. Jeg spiser det som mennesker har spist gjennom millioner av år og har det helt utmerket uansett vekt. Men nå har jeg ikke veid mer enn 112 kg da.
Dette er altså mitt innspill til deg Villemo, at jeg tror at ved å spise sunt så normaliseres kroppsvekten når kroppen er klar for det.
Hei hei Tnutt!
Først, gratulerer så mye med flott vekttap.
Jeg ble veldig glad da jeg leste innlegget ditt. Det gav meg styrke til å bare fortsette, og å innerst inne vite at om jeg spiser riktig, og i riktig mengde, så må jeg jo engang ta av. Jeg tror nemlig ikke jeg er laget for å veie 138.
Jeg tar med meg alle råd jeg får, også dine, så tusen takk.
Hilsen takknemlig Villemo 
|