Sv: Forbrenner fettet som inntas daglig ,men ikke mer
Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.
Personlig er jeg skeptisk til den derre 'du MÅ få karbene dine fra grønnsaker' tankegangen. Jeg har levd nesten mitt hele voksne liv, og mesteparten av ungdommen også, uten å spise grønnsaker, rett og slett fordi det byr meg imot, og da spiste jeg normalt.
Nå som jeg lever lavkarbo skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg må tvinge i meg grønnsaker igjen? Så det gjør jeg ikke. Tar meg en salat en gang iblant, men grønnsaker type brokkoli og blomkål... ikke f***
Jeg er da her for livsstilen, ikke kuren, så det er sagt. Og det er umulig for meg å ha en livsstil jeg brekker meg over.
Ja, vi er nok alle litt forskjellige i hva vi liker og tåler og behøver. Jeg ble fulgt opp nøye av legen min under den heftigste vektreduksjonen i fjor. Blodprøver ble tatt jevnlig, og etter fire måneder uten grønnsaker var det ikke tegn til noe galt med prøvene, og jeg følte meg i bedre form enn på svært lenge. Jeg aner selvsagt ikke noe om langtidseffekten av å ikke spise grønnsaker, men antar at det er svært avhengig av hva man spiser ellers.
Jeg spiser heller ikke noe jeg ikke liker, og kunne ikke tenke meg å tvinge i meg mat bare fordi det skal være sunt. Men jeg liker jo grønnsaker da!
-
|