Tråd: Litt klaging!
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-07, 08:33   #7
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Litt klaging!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei
Jeg skal prøve å svare deg så godt jeg kan. Men først et par spørsmål til deg!
Jeg ser du går på ketolyse, og har gått ned ca ti kg. Har du gått ned alt på Ketolyse?
Og i tilfelle, hvor lenge har du holdt på?
Hvis vi går ut fra at du har gått ned ti kg på Ketolyse, så er det antagelig sånn at kroppen stopper opp og "tenker seg om" litt. Innimellom vekttapet så vil de aller fleste oppleve såkalte platåer, altså at vekta stopper opp innimellom. Dette er faktisk for det beste, kroppen må henge med i alle forandringer i forhold til et helt annet kosthold, og om du gir det litt tålmodighet, så tviler jeg ikke på at det vil gå ned igjen. (Jeg går på Atkins som er veldig likt Ketolyse, og har opplevd platåer på opp til åtte uker...!! Men det gikk over!) Den lille forskjellen i vekten synes jeg ikke du skal henge deg FOR mye opp i, ettersom kroppsvekten kan vingle mellom helt opp i fire kg bare på en dag!

Så et par spørsmål fra meg.
Du sier du er redd du spiser for mye, men om du spiser deg passe mett til hvert måltid, ikke stappa, ikke sånn at du fortsatt er sulten, så har du spist akkurat nok. Er du passe mett etter hvert måltid? Spiser du når du er sulten?
Drikker du nok vann? Et inntak på ca to og en halv liter om dagen burde være et minimum. Vann hjelper på å renske kroppen, "skylle ut" fettet, og er kroppens fremste transportør.
Det finnes såkalte partystoppere. For noen kan det være noe så absurd som cherrytomater. Har lest om flere her inne som kutta de ut, og pang så begynte vekten å rusle ned igjen.
Og når det gjelder muskelkrampene, er du flink til å ta ketolysetablettene dine? Disse optimaliserer dietten, og særlig magnesuim hjelper mot plagene du beskriver.

Sist men ikke minst, så vil jeg gi et godt råd! Ikke stress! Lett å si, jeg vet, men stress gjør i hvert fall ikke noe godt for vektnedgangen. Nyt den gode maten på ketolyse, ta noen enkle grep, så håper jeg det går bra!!

Takk for svar. Skal prøve og svare så godt jeg kan.

Jeg har gått på ketolyse i 4 uker nå, gått ned 3,8 kg. Vektapet har vært -2,6, -200g, -900g, -100 g.

Før det var jeg med i vg`s vektklubb og gikk ned de andre kiloene der, men den vektnedgangen skjedde fra april til mai, så sto det stille. Jeg spiste da 1300 kcal om dagen og så og si ikke fett. Fikk en sønn i april og, så føler vel og at de første kiloene hadde jeg vel kanskje mista uansett. Jeg gikk opp 30 kg i svangerskapet da jeg var sengeliggende, og gikk bare ned 5 kg etter fødselen.

Vekta er jeg vel jeg ikke så missfornøyd med, men synes det er rart at jeg ikke blir mindre. Klærne er like trange og målene går litt, ned og opp, så blir vel jevnt over at jeg ikke blir mindre.

Er det vondt i musklene musklekramper? Det gjør jo like vondt hele tiden, er jo ikke kramper.
Går ikke på tablettene nå nei, men de er bestilt, tar bare multivitamin nå, får se om det blir bedre da.

Spiser meg passe mett ja, men det føles ut som jeg spiser en del, sitter sikkert igjen fra når jeg bare skulle ha 1300kcal og. Har tatt noen dager og hvor jeg har regna ut hvor mye kalorier jeg får i meg og havner da på 1600-1700.
Jeg drikker masse vann, ca 3 liter om dagen.

Kanskje jeg skulle prøve en uke uten cherrytomater, det spiste jeg ikke de første ukene.

Skal ikke gi opp da, syntes bare det var så mye på en gang, med ikke mindre kropp, ille eksem, sliten, vondt og kviser.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat