Sv: Litt klaging!
Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.
Takk for svar. Skal prøve og svare så godt jeg kan.
Jeg har gått på ketolyse i 4 uker nå, gått ned 3,8 kg. Vektapet har vært -2,6, -200g, -900g, -100 g.
Før det var jeg med i vg`s vektklubb og gikk ned de andre kiloene der, men den vektnedgangen skjedde fra april til mai, så sto det stille. Jeg spiste da 1300 kcal om dagen og så og si ikke fett. Fikk en sønn i april og, så føler vel og at de første kiloene hadde jeg vel kanskje mista uansett. Jeg gikk opp 30 kg i svangerskapet da jeg var sengeliggende, og gikk bare ned 5 kg etter fødselen.
Vekta er jeg vel jeg ikke så missfornøyd med, men synes det er rart at jeg ikke blir mindre. Klærne er like trange og målene går litt, ned og opp, så blir vel jevnt over at jeg ikke blir mindre.
Er det vondt i musklene musklekramper? Det gjør jo like vondt hele tiden, er jo ikke kramper.
Går ikke på tablettene nå nei, men de er bestilt, tar bare multivitamin nå, får se om det blir bedre da.
Spiser meg passe mett ja, men det føles ut som jeg spiser en del, sitter sikkert igjen fra når jeg bare skulle ha 1300kcal og. Har tatt noen dager og hvor jeg har regna ut hvor mye kalorier jeg får i meg og havner da på 1600-1700.
Jeg drikker masse vann, ca 3 liter om dagen.
Kanskje jeg skulle prøve en uke uten cherrytomater, det spiste jeg ikke de første ukene.
Skal ikke gi opp da, syntes bare det var så mye på en gang, med ikke mindre kropp, ille eksem, sliten, vondt og kviser.
Åh! Fire uker er ikke lenge! Det er nærmest ingenting faktisk, og som en fingerregel med de fleste forandringer man utsetter kroppen for, skal man gi det tre måneder. (Sagt av legen min, både i forhold til diett og p-piller, og sikkert en hel del annet )
Og jeg synes ikke vekttapet ditt ser for gæli ut!
Har du prøvd cocosa/mct-olje? Om man har problemer med å få i seg nok fett, så kan dette være en bra måte å øke på. Det er også å foretrekke å bruke syrnede meieriprodukter, så om du kutter litt ned på ost og fløte (om du bruker det), så kan det også hende det hjelper. Noen må kutte det helt ut... Men det kanskje litt tidlig å si for deg.
Kaloriene skal man ikke henge seg for mye opp i, men det kan være toneangivende i forhold til mengden. Det ser for meg ut som om du ligger greit an, men jeg har vært helt opp i 2000 kcal om dagen
At du får kviser kan lett forklares, kroppen din renser opp! Og dritten må ut et sted! Det vil gå over, tro meg!
Og jeg er sikker på at det hjelper å få tablettene på plass. Håper du har boka også, der står det meste
Å gå noen turer, f.eks 20-45 min om dagen kan også få sving på forbrenninga, samt skjerpe appetitten.!
Og igjen, slapp av! Du skal ha det godt på dietten.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|