Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-07, 18:31   #5
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett???

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Jeg har minket proteinnivåen slik at det nå ligger på drøyt i g protein per kilo kroppsvekt. Karbonivået ligger på 15-18 g hver dag, og fett ligger på 130-200 g.
Da er alle kategoriene helt fyllt opp, og jeg har valgt bare de tingene som gir minst karber. Grønn paprika istedet for rød, agurk istedet for squasj osv. De aller aller fleste karbene kommer fra grønnsaker. Men alikavell blir jeg ikke mett. Det er ikke nok mat for meg. Hva gjør dere med det?
Jeg kan jo bare spise 100-125 gram kjøtt/fisk til middagen, ellers så går jo proteinnivået for mye opp. Jeg kan jo altså ikke fylle opp med mer av det.

Hvordan løser jeg det da?

Regner med at du opplever det samme som meg? At om man ikke tenker på mengden mat så går man ikke ned? Man er innenfor normal BMI og det virker som kroppen ikke vil videre? Man ønsker seg noen få kilo til?

Jeg har ingen gode råd, har forsøkt å gå ned på kalorier/mengden protein men opplever da å være sulten og til slutt spise det jeg kommer over i desperasjon. Jeg driver og grubler på hva jeg kan spise som ikke inneholder karber eller protein og å tygge på ren cocosa fungerer dårlig... jeg er sulten for det.

Så om du finner på noe lurt så si gjerne i fra. For min del har jeg stått tilnærmet stille i 1 år fordi jeg har soset rundt uten å finne en løsning videre, motivasjoen er noe laber. Alternativet er å akseptere at det er det antall kilo man veier som er riktig for min kropp og heller se hva man kan få ut ved styrketrening osv.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat