Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-04, 21:11   #13
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Det kan hende jeg nå kommer til å "banne i kjerka" som jeg kaller det. Meget mulig. Hvis du er redd for hva som kommer - så anbefaler jeg å lukke innlegget, og finne noe annet å lese.

MEN

Nå er du så nysgjerrig at du bare MÅ lese, ikke sant?

Jeg har lyst til å drodle litt rundt faren ved opplevelsen av å ha "sett lyset". Snakker selvfølgelig ikke om religion her nå - men om f.eks. kosthold. De siste dagene har det vært veldig mange innlegg av typen

- ....nei, det står det ikke i boka...
- ....Atkins sier ditt.... og Atkins sier datt...
- ....da følger du IKKE ......
- ......det er IKKE lov.....
- ...du sier at DET ikke er lov - da har ikke du lest....

osv.osv. Jeg skriver IKKE dette for å henge ut noen, arrestere noen eller hevde at noensomhelst tar feil. Jeg leser alt jeg orker, og plukker med meg informasjon og lærdom. "Kunnskap er ikke tung å bære" ble jeg fortalt som liten, og det er jammen sant. Takk Mamma! Men noen av innleggene her syns jeg er vinklet litt sånn; jeg vet best - og du gjør feil. Det er vel ikke poenget eller?

K A N S K J E er det noen i dette forumet som ikke er helt sikre på hvilken vei de skal velge enda - og jeg snakker fortsatt om kosthold . Og kanskje det kan bli litt sterk kost med mange med alle forbudstalene og fy-fy-talene. Og kanskje hjelper alle de fine smilefjesene oss med å poengtere at mye ikke er så strengt ment - men skrevne ord kan allikevel misforstås..... Jeg vet det nemlig godt - for jeg har blitt misforstått mange ganger. På nettet/e-post/sms.

- også har jeg helt sikkert tråkka i salaten noen ganger også.... både her og der....

Jeg tror det er viktig å huske på at hver enkelt av oss ikke besitter den hele og fulle sannhet - for ALLE. Noen sitter på sannheten for seg selv - og det er kjempebra! Dit vil jeg også komme. En gang.

S T O R klem fra filosofisk Fedonist

Tror nettopp jeg la inn et nytt innlegg som sier omtrent det samme som du sier her,bare uttrykt på en annen måte:-)
Eller tar jeg helt feil?

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat