Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-04, 09:57   #4
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har sakset litt fra TN sitt Forum.

Men hvor stor vekt man skal legge på dette er jeg usikker på , men det er nå ikke bortkastet å spise mye protein uansett.

Sitat:

Dette er nok way of topic, men jeg spør alikevel. En gang for alle (for meg ihvertfall ): Hvor mange gram protein kan man innta per måltid? Jeg har lest mye om bremsemekanismer og at man derfor kan innta 100-200g med over 90% effektivitet. Stemmer dette, og har man noen studier som viser dette?

Ja, det stemmer. De såkalte "protein pulse" studiene der hele dagens proteininntak inntas i et og samme måltid. Det viser seg at pulser i aminosyrenivåene (ca 4-6 per dag) er bedre enn konstant tilførsel - noe som drar teorien om at man skal spise hver 1-2. time, i tvil.

Børge A. Fagerli
Kundekonsulent/Personlig Trener