Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?
Det er ikke ammingen som er problemet nei.
Ammingen gjør at jeg ikke kan ta kromtabelettene ja, men det er ikke slik at jeg ikke går ned så lenge jeg ammer. Jeg har jo gått ned 4 kilo allerede (3,9, vil ikke oppdatere ticker før det passerer 4 kilo), og har nå begyndt å gå ned igjen. Etter at jeg kuttet mengden proteiner altså.
Jeg legger meg på (ikke på meg) drøyt en g protein per kilo kroppesvekt, og da går vekta ned igjen. I realiteten blir det nok 1,5 gram siden jeg øker på med kjøtt og fisk dersom jeg ikke blir tilstekkelig mett. Jeg er jo selvsagt ikke heeeelt stillesittende, men jeg er fulltidsstudent og småbarnsmamma så det blir ikke så innmarig mye tid til mosjon. Går turer med snuppa mi nesten hver dag, men det blir jo ikke akkurat hard trening.
Jeg er ikke så mett som jeg skulle ønske, men jeg er ikke suten heller. Nå driver jeg å ser på kostholdsplanen for å minke på de varene som har mest proteiner for så å øke på de som har litt mindre. Da får jeg større mengder mat og blir mere mett vil jeg tro. Jeg spiser 150-200 gram fett allerede, så jeg vil ikke øke for mye på det heller. Litt kanskje, men FOR mye er vist ikke bra det heller.

|