Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-07, 20:28   #10
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
nettan er ny på veien

Sv: saft... Dialekt

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Dette blir jeg irritert av.

Ja det forstår jeg .
Man skal ikke ta alle under en kam..Men jeg har akkurat bodd på østlandet i 2 år .
I time fra oslo bodde jeg.Lørdagene tok jeg meg offte en tur til oslo, og handle der syntes jeg var en utfordring...Måtte si en ting flere ganger.. for og få det jeg skulle ha, man blir litt lei av det etter hvært. Jeg vet at man har to skrifftspråk i norge..men det er det at folk virkelig bryr seg og komentere at enkelte skriver dialekt, da blir jeg matt..
Forstår at du følte deg provosert, men jeg skrev jeg ikke har noe imot østlenninger da , noen av mine besste venner er østlenninger.
Jeg har bodd veldig mange plasser fra nor til sør og jeg har aldri fått så mye komentarer på dialekten min som jeg gjorde de to årene jeg bodde på østlandet. Til slutt så trodde jeg selv at jeg snakket rart..
Jeg skrev det jeg tenkte og det burde jeg ikke gjort, unødvendig komentar fra min side og ber om unskyldning viss du ble veldig provosert . Jeg fikk samme følelsen når jeg leste at hun burde skrive på nynorsk eller bokmål..For jeg ser ikke problemet..

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat