Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-07, 10:59   #9
snupperella
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
snupperella er på en erverdig vei

Sv: kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har aldri brydd meg om sammensettingen av fett, protein og karber. Sånn egentlig. Passer på å få i meg mellom 15 og 20 karber. Og bruke masse fett. Steker alt i meierismør, er overhodet ikke redd for fettet kan man si. Når jeg spiser middag f.eks. så spiser jeg 1-2 laksefileer eller 1 stor kyllingfilet, 1-2 koteletter (bruker nakkekoteletter med masse fett) alt etter str.

Ang vann så kan det hjelpe viss du lager en stor mugge og putter i agurk, sitronskive eller appelsinskive. Da får vannet litt smak. Verdt å prøve. Jeg fyller vann på imsdalflasker og drikker jevnt gjennom hele dagen...
Viss jeg spiser fleskesvor eller bacongull, merker jeg fort at vannet binder seg, og drikker ekstra mye vann de to neste dagene for å få fart i "sakene" igjen.

Når det gjelder fisk har jeg en veldig god oppskrift:

Squash, aubergine, fersk sjampinjong i skiver/staver som jeg legger i en ildfast form smurt med 2-3 ss smør. Oppå der legger jeg laksefileer. Skjærer opp en liten løk og strør over. + salt/pepper/ ev dill.
Av og til heller jeg på en skvett fløte og litt rekeost/baconost på tube. Legger på lokk/alufolie og steker på ca 225 grader i 30-40 minutt eller til det er ferdig. Som potet bruker jeg blomkål og/eller brokkoli i buketter som jeg steker i smør. Det er veldig godt Jeg har bytta ut poteten med blomkål til alt som man brukte potet til

Tusen tusen tusen takk for råd. Jeg spiser jo baconkrisp fast hver dag så det kan jo være den altså. Den fiskemiddagen skal jeg prøve.
Min mann lager noe godt til middag, det heter bamja(en grønnsak) men det står ingen karber på den så jeg tør ikke bruke den. Men han koker den i vann+tomatpure. Er dette noe vi kan spise tro eller blir det mye karber i tomatpureen?? Hørt om bamja?