Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?
Ikke egentlig. Jeg har trent ganske mye hele tiden, og har fremdeles masse muskler. Dersom man bare tykker gjonnom alt fettet så kan man lett kjenne dem. Og bildet er fra før svangerskapet, så jeg er ikke så slank lenger nå nei. La ikke på meg så innmari mange kilo (totalt 9, som er lite i et svangerskap. Babyen med fostervann og morkake var jo 5 kilo bare det. Så er det ødemer, ekstra blod osv...) men det utgjorde mye.
5 kilo ekstra fett synes VELDIG godt.
Jeg er kanskje ikke den aller rundeste her inne nei, men jeg er absolutt ikke fornøyd med kroppen min. Hva BMI sier driter jeg rett og slett i, for jeg SKAL ned dit jeg var før svangerskapet igjen. Og helst et par kilo lenger enn det også. Og før dere spør, nei det er ikke bare løs hud etter fødselen. Det er masse fett dær også.
Det er nok litt mindre muskler nå enn det var før fødsel, men jeg har nok neppe mindre muskler enn dere andre her inne. Jeg går trilleturer med snuppa i vogna (som fort er 25 kilo nå) i bratte bakker omentrent hver dag, og jeg trener to timer intensivt (Lindy Hop) i uka.
Jeg er fulltids student og småbarnsmor, så mer enn det blir det ikke tid til. Og ikke overskudd til heller. Når det er sagt så er det bare i forelesningene jeg sitter stille. I friminuttene er det å stresse rundt om kring for å rekke å gå på do, fylle vannflaska og komme meg til rett etage og rett klasserom. Etter skoletid er det middagslaging og aktivisering av snuppa samt trilleturer. Ikke mye stillesittende det. Og etter hennes leggetid er det gulvvask (vasker gulvene 3 -4 ganger i uka), støvtørking, klesvask, rydding osv osv.
Noe av årsaken til at jeg ikke går så mye ned er nok at jeg bygger nye muskler, men buksa blir ikke så mye løsere heller, og vekta gikk jo en del opp før jeg kuttet mengden proteiner.
Dette bla langt ja, men jeg blir så provosert når det gang på gang skal være BMI som forteller om man har rett til å være her inne eller ikke.
JA, min BMI er i normalkategorien, men det betyr ikke at jeg ikke har masse fett å fjerne. Da jeg startet hadde jeg jo to kilo å ta av. Og jeg blir ikke radmager av det nei.
Fjerner BMi-visningen på tickern min jeg...

|