Opprinnelig lagt inn av Monafra72til63
Hei, jeg er ny her og startet intro Atkins på mandag.
Kom i ketose på ons/tors men har overhodet ikke hatt
noe kick eller overskudd. Er bare trøtt og sliten og svimmel.
I løpet av uken har jeg spist hver dag ; Ribbe, ost, egg, kylling, fløte, salami
I dag har jeg spist ost og salami til frokost, 150 g ribbe og 2 dl fløte til lunsj og skal nå ha speilegg og bacon, er dette nok mat. Tar vitaminer og kosttilskudd daglig :
Kroshil og Ultra Omega 3-6-9 (Borago/Fisk/Linfrø) Kostpluss (12 vit. og 7 min. )samt Rosenrot ekstra.
Hei og velkommen !
Det ser nesten ut som om du har kommet litt skeivt igang med Atkins'en din ! Men det skal vi snart få fikset på skal du se.
Nei, ved første blikk er det absolutt ikke nok mat. Det er nok derfor du er trøtt og svimmel. I tillegg til at man ofte føler seg slik de første 2-3 dagene i ketose.
Du har masse fett (litt i overkant muligens, vet ikke hvor mye fett det er på ribba) og proteiner, og det er bra. Salami og bacon er ikke bra å spise for store mengder av da det binder vann i kroppen.
MEN det viktigste av alt: Du har ingen grønnsaker i måltidene dine.
Husk at du skal ha 20 gram karbohydrater pr dag. De skal hovedsaklig bestå av grønnsaker. Spiser du ikke grønnsaker får du glipp av viktige mineraler og vitaminer. Disse kan du ikke erstatte med kost tilskudd. De kosttilskuddene du tar er bra, men på Atkins bør du også ta kalium/kalsium/magnesium tilskudd. Nå må jeg innrømme at jeg ikke vet hva Kroshil er for noe - er det kanskje kalium/kalsium ??
Har du lest boka ?? Hvis ikke bør du snarest gå til anskaffelse av den. I mellomtiden må du lese her:
http://www.lavkarbo.no/lavkarbo_ressurser.html
Spesielt det du finner under Dr. Atkins -
Fase 1: Induksjon Her finner du viktig informasjon hvordan du skal gå frem. har du spørsmål ang. det som står der er det bare å spørre. Her er mange som kan svare deg !
Det er også veldig viktig å drikke nok vann. Atkins induksjon er også en slags renseprosess og du trenger masse vann til å skylle ut uhunskhetene. Minst 2.5 liter VANN pr dag i tillegg til det du drikker utenom.
Jeg er akkurat på vei ut dørene fra jobben nå. kan du ikke ta en titt på linken, så skal jeg komme innom når jeg kommer hjem og svare mer !
Lykke til