Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-04, 18:59   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Å huffa huffa meg !!!!

Det er garantert sikkert IKKE Atkins å gå på 0 karber den første uka !! Hvem i all verden er det som har fortalt deg det ?? Det er direkte farlig å spise 0 karber. Det er slike feiloppfatninger som lager skriverier i avisene og gir Atkins et dårlig navn. Kroppen din trenger karber også !! Ikke rart at du føler deg sjuk stakkar !!

De fleste er i ketose mellom 20 og 50 karber til dagen. Du kommer like raskt i ketose om du spiser 20 karber. I "gamle dager" da Atkins første gang ga ut dietten sin i bokform, skulle en spise 8 karber pr dag de første 14 dagene. I ettertid er denne grensen øket til 20 karber, fordi flere års forskning viste at det ikke var noen forskjell i ketose eller vekttap med opp til 20. Dessuten var det en stor næringsmessig gevinst å kunne spise mer grønnsaker. I dag er grønnsakene en av byggestenene i et fullverdig Atkins kosthold. Det du har spist ligner ikke engang den første eksprementelle Atkins dietten.
Du er grovt feilinformert og jeg vil råde deg til å absolutt ikke følge de rådene du har fått. De er skadelig og farlige. Jeg vil gå så langt å si at det er til de grader uansvarlig å gi andre slike kostråd !! Atkins selv har gått kraftig ut og advart mot nettopp slike feiloppfatninger. Uansett hva de du har snakket med sier - Atkins er det ikke - og det du risikerer er å ødelegge forbrenningen din fullstendig og da kan du risikere å ødelegge dine sjanser for varig vekttap for alltid ! SÅ alvorlig er det !

Hvis du leser linkene jeg har lagt ut tidligere, - så er det viktig at man følger Reglene for induksjonen til punkt og prikke 20 gram karber pr dag - i minst 14 dager - og drikke minst 2.5 liter vann pr dag. Etter de første 14 dagene kan du gå over til fase 2 - Vedvarende vekttap. Det er i DENNE fasen du legger til 5 karber pr uke etter en oppsatt stige/liste. Du kan godt hoppe over en trinn om du ikke liker/tåler noe, men du følger stigen for å se hva kroppen din tåler/ikke tåler. Stopper vekttapet, går du ned et trinn etc etc. Det står godt forklart i boka og under Dr. Atkins under Lavkarbo Ressurser. Dette er den eneste riktige måten å gjøre Atkins på !!
'
Jeg er skikkelig bekymra for deg er jeg - håper du leser dette snart og løper i butikken med den flotte lista over tillatte matvarer/grønnsaker vi har lagt ut her i forumet og handler masse !! Og kjøp med deg Dr. Atkins boka med det samme. De har den i de fleste dagligvareforretninger om dagen.

Fortell hvordan det går da !! Trenger du mer råd er det bare å komme inn her. Det finnes ikke noe sted i Norge du får bedre Atkins info. Selv har har 22 års erfaring fra Atkins og vil påstå jeg vet hva jeg snakker om !!

For å være sikker på at du finner frem legger jeg ut linkene en gang til. Bare klikk på den linja du vil lese !!

Dr Atkins:

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat