Sv: Ny bruker.. trenger litt hjelp.
Ved første øyekast syns jeg du spiser voldsomt mye. For mye protein for Ketolysekuren. Torkil sier 1 - 1.5 gram protein pr kilo kroppsvekt og mer om du trener hardt, - men det gjør du vel ikke nå ?. Hvorfor i alle verden drikker du proteinshaker i tillegg ? Dette trenger du ikke om du ikke trener voldsomt. Hva trener du og hvor lenge/ofte ? Menyen din passer for en som trener slik du trente før. Og om du har sluttet å trene og fremdeles spiser slik (+ litt til) er det ikke rart du har lagt på deg.
Og du spiser for lite fett.
Regnskapet ditt skjønner jeg ikke noe av Det ble da voldsomt med kalorier. Selv om vi ikke teller kalorier her så finnes det grenser hva kroppen klarer å forbrenne, selv i ketose ! Akkurat hvor mye dette er sier Ketlysekuren ikke noe om, men Atkins (som er ganske likt) sa en gang at om du MÅ telle kalorier, og om du ønsker å gå NED i vekt bør du iallefall ikke ligge på mer enn 10-12 ganger din vekt i pund i kalorier pr dag. Hvis du veier 120 kg er det 264.6 pund, dvs. et sted mellom 2646 og 3175 kalorier pr dag. Når vekten går ned går også kaloriebehhovet ned.
Når det gjelder % så har Aline forklart det veldig godt. 70 - 75% av kaloriene bør komme fra fett, 20 - 25 % av kaloriene fra protein og 5 % fra karbohydrater. Dette er ikke nødvenigvis noe å regne på. For følger du Ketolysekuren slik det står i boka faller dette på plass av seg selv.
Fettkilder er smør og oljer over grønnsakene dine f.eks.
Fett kjøtt og fisk (ikke skjær vekk fettranden på kotelettene og spis skinnet på kyllingen). Avocado, valnøtter og mandler er også gode fettkilder. Velg vanlig rømme og creme fraiche foran lettprodukter. Velg fet ost før mager. I det hele tatt kal du ikke tenke "lett". Du skal ikke være redd for fett.
Om du foremdeles får for lite fett kan du plusse på med Cocosa, evt. Udos Choice som kost tilskudd - og om du ikke liker smaken av Cocosa kan du bestille ren MCT olje fra apoteket. Det er den aktive ingrediensen i kokosolje og brukes når man ikke klarer å få i seg nok fett gjennom maten.
Personlig syns jeg du skal hive Sana sol flaska. Om du skal gå på Ketolysekuren bør du bestille Ketolysepillene fra www.ketolyse.no. Da får du en perfekt blanding av det du trenger når ud er i ketose. Disse pillene er flote om du går på ketogen diett uansett type. I tillegg ville jeg tatt omega 3 produkt eller evt. Udo´s Choice som er Omega 3-6-9. denne kan enten tas med skje sammen med måltid (2 ss pr dag) eller evt. has over salat og annen mat etter at den er tilberedt. God i smoothies også. Den må IKKE varmes opp.
Men se over menyen din en gang til. Du er nødt til å kutte på proteiner her, det blir første "jobb" !