Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-07, 21:10   #1
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tillit i forumet

Jeg sitter her og er ganske sinna og ganske opprørt. Jeg skriver dette som Nille og ikke som admin. Dette er MINE personlige følelser rundt dette.

Vi har i det siste hatt flere tilfeller der medlemmer har opplevd at ting de har skrevet i forumet og i dagboka har blitt brukt i mot dem i "den virkelige verden".

Ute i det åpne forumet hvor hvem som helst kan lese bør en jo være veldig forsiktig med hva en skriver. Iallefall tenke seg om. Alle kan bli igjenkjent og bør ikke legge ut ting en ikke vil hele verden skal vite.

Men i forumdelen hvor en må være medlem for å kunne lese, bør en kunne føle seg littegranne tryggere på og ha tillitt til at andre medlemmer ikke henger en ut offentlig. Det er noe som heter netikette. Vanlig normal høflighet og medmennesklige hensyn er igrunnen alt som skal til. Der er faktisk like ille som å lese og å bringe videre andre menneskers post eller e-mail.

Om noen medlemmer melder seg inn kun for å spionere - det har vi dessverre ingen mulighet til å stanse siden vi ikke vet hvem de er. Derfor har det skjedd og vil det skje endringer med tilgangen etterhvert.

Men om medlemmer som er aktive og deltar på forumet bruker informasjonen de leser om i journaler eller verre - lukkede grupper de er med i - for så å lage problemer for folk. Dvs. bringer andre medlemmers intime betroelser videre. DA syns jeg det er helt forkastelig OG utilgivelig.

Det skal som nevnt skje en del endringer i forumet fremvoer, og om det er mulig vi iallefall JEG stemme for at medlemmer som blir "tatt i" å bringe personlig informasjon fra forumet videre - og i tillegg kanskje forvrenge eller pynte på sannheten samtidig, blir slettet som medlem og utestengt fra forumet her for all fremtid. Husk at det kan være lett å finne tilbake til hvem som kan ha spredd slik informasjon. Man kan være like lett gjenkjennelig selv.

Om noen som har gjort slikt leser dette, håper jeg dere er skikkelig flaue og kjenner litt på hva dere har gjort og hvorfor. Hvordan er det med samvittigheten deres ?? Det er er skikkelig brudd på tillitt - og det viser en enorm mangel på respekt for andre mennesker.

Slikt vil vi absolutt IKKE ha noe av her på forumet. Slike medlemmer er uønsket !

Og som sagt - blir jeg provosert og syns overtrampet er grovt nok - så koster det meg ikke en dritt å trykke på sletteknappen ...ooops, der kom jeg visst til å slette en....