Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 13:12   #1
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Dette går så det suser!

Og til alle som er så redd for å falle ut av ketose - ikke ta det så tungt! Selvfølgelig...stopper vektnedgangen så tåler man ikke å falle ut av ketose, og må da jobbe for å opprettholde ketose og være streng med karbomengden på 15-20 g pr dag. MEN, det TRENGER ikke å være så pinlig nøyaktig heller. Jeg har helt sluttet å telle hvor mange gram jeg får i meg. Spiser jevnt over kjøtt av alle slag, brokkoli, blomkål, mye salat, agurk, liiiitt paprika, fetaost, annen ost, en del fett, creme fraiche og egg. Har til og med begynt å spise litt fiber pluss-knekkebrød, og går FORTSATT ned! Tydelig at kroppen min har skjønt hva jeg holder på med, og den brenner fett som bare rakkern. Jeg trener en del ved siden av, (er instruktør) så får ikke til å kun holde på med moderat mosjon, slik boka til Torkil sier man skal.

Hva vil jeg så med dette innlegge? Tja.. hehe.. Egentlig bare si at man kan faktisk slappe av litt mer når man for alvor kommer inn i dette ketolysekostholdet. Så klart må man ta de signalene kroppen gir: Stopper vektnedgangen må man kanskje revurdere karbomengden, evt øke fettmengden i kosten, men stort sett går det fint (i hvertfall her i gården) om man holder seg under 50 karber om dagen. Jeg går fortsatt ned 0,75 - 1 kg i i uka. Har holdt på i litt mindre enn 2 mnd og har gått ned 8 kg!!! Jeg er faktisk langt over halvveis til målet mitt rundt 70 kg!!! Hurra!!