Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 13:39   #54
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrive innlegg på dialekt

Iset: Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.
Jeg har dyskalkuli (tallblind), men jobbet som en hest for å få en ok karakter på skolen. Det var ikke mange fomildende omstendigheter bortsett fra litt ekstraundervisning, men jeg lot det ikke hindre meg, og klarte meg ganske greit.
Samme med flere jeg kjenner som har dysleksi. Man behøver ikke å gi seg over med en diagnose som sovepute.
Men det er ikke dermed sagt at jeg diskriminerer innlegg med skrivefeil, jeg slurver jo i blant selv!
Dette er ikke ment som mobbing av de mindre språksterke, det er jo ikke nødvendigvis noe lettere å skrive på dialekt enn på bokmål/nynorsk om man har dysleksi.

Min dialekt har også en del likheter med nynorsk, og det ville faktisk vært mer naturlig om det var det skriftspråket jeg skulle ha brukt. Potensialet for nynorsk er større enn sånn det blir brukt nå.
Der sier Goggen det på en absolutt fantastisk måte!

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si for at folk ikke skal føle at de er mobbet eller satt utenfor, for det er jammen meg ikke lett å komme med vennlige oppfordringer, selv med de godeste intensjoner...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat