Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 14:03   #13
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

[quote=Lollypop!;337622]

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

For å være brutalt ærlig her: Lollypop - du ble ikke tvunget til å sprekke, og det tror jeg du vet. quote]

Hmm. Må lære å formulere meg pinlig nøyaktig her skjønner jeg.
Greit det, ikke noe problem.
Det var selvsagt ikke noen som satt med kniven på strupen og sa SPIS, men når de har brukt timesvis på å lage en nydelig middag som attpåtill bar sunn, så syns jeg det var litt småfrekt å ikke spise noen ting. Det var jo bare brokkolikvasten på tallerkenen som var HELT lovlig. Jeg skrapte jo av mesteparten av paneringen på kjøttet, og gullerøtter er jo lov bare at de har litt mye karbo. Og potetene var kanskje 25 gram, og det er jo ikke så mye.
Totalt ble det mindre enn 8 karbo, så det vil si at jeg ikke spiste mer enn 20 g karbo tatalt iløpet av dagen i går. Jeg var alldeles ikke sikker på at jeg kom til å gå ut av ketose av det i det hele tatt, for det er jo ikke ut over det som er "lovlig". Men nå var det bare såvidt bittelitt rosa på stixen (lysere enn det lyseste feltet, men ikke heeelt nøytralt).
Derfor lurte jeg på hva som var best å gjøre videre.

Altså, vi SKJØNNER jo at du ikke ble truet med vold her, etter et par semestre med psykologi føler jeg meg desillusjonert og eplekjekk nok til å våge å påstå at det likevel ligger noe bak ordvalget ditt, anførselstegn eller ikke.
Du følte deg litt som offeret, du følte at du MÅTTE spise det du spiste. Og jeg tror med en gang du klarer å begynne å tenke: "Greit, jeg dreit på draget. Jeg gjorde noe usigelig dumt, jeg ødela for meg selv med vitende og vilje, og nå må jeg ta konsekvensene." Konsekvensene er at du enten går opp litt eller det tar lenger tid for deg å gå ned. Forhåpentligvis gjør det deg forbanna nok til at du neste gang tenker: "Pokker heller, denne gangen gidder jeg ikke messe opp for meg selv!"

Ok, dette innlegget er en digresjon, men jeg synes av og til det er viktig å sette fokus på at å gå på diett sitter mye i hodet også.
For når man leser ditt første innlegg, får man inntrykk av at du gjør deg selv til offer for det du inntar. Det er feil, du skal være i KONTROLL over det du inntar.

Har du fått svar på det du lurte på...? Tenkte jeg det ikke...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse