Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 14:16   #16
Lollypop!
Seniormedlem

Lollypop! sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Oi da. Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå???

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Altså, vi SKJØNNER jo at du ikke ble truet med vold her, etter et par semestre med psykologi føler jeg meg desillusjonert og eplekjekk nok til å våge å påstå at det likevel ligger noe bak ordvalget ditt, anførselstegn eller ikke.
Du følte deg litt som offeret, du følte at du MÅTTE spise det du spiste. Og jeg tror med en gang du klarer å begynne å tenke: "Greit, jeg dreit på draget. Jeg gjorde noe usigelig dumt, jeg ødela for meg selv med vitende og vilje, og nå må jeg ta konsekvensene." Konsekvensene er at du enten går opp litt eller det tar lenger tid for deg å gå ned. Forhåpentligvis gjør det deg forbanna nok til at du neste gang tenker: "Pokker heller, denne gangen gidder jeg ikke messe opp for meg selv!"

Ok, dette innlegget er en digresjon, men jeg synes av og til det er viktig å sette fokus på at å gå på diett sitter mye i hodet også.
For når man leser ditt første innlegg, får man inntrykk av at du gjør deg selv til offer for det du inntar. Det er feil, du skal være i KONTROLL over det du inntar.

Har du fått svar på det du lurte på...? Tenkte jeg det ikke...

Ja jeg har fått svar på det jeg spurte om, men ikke akkurat av deg.
Jeg prøver på ingen måte å fremstå som et offer på noen måte, og jeg føler ikke at jeg lurte meg selv.
Jeg føler at jeg gjorde det beste ut av situasjonen her, og det ville jeg gjordt fremdeles. De to guttene legger mye stolthet i matlagingen sin, og jeg syns allerede jeg dro det langt nok ved å legge igjen så mye som jeg gjorde. De hadde vært å kjøpt økologisk villsvin og svinebiff fra svin på skolen (firmaet heter det, det er frittgående dyr i økologist drift), økologiske grønnsaker, hjemmelaget ditt og hjemmelaget datt. Ikke et eneste halvfabrikat av noe slag nei, så langt ifra. Jeg drar ikke den dær lenger enn jeg må med folk som jeg aldri har møtt før, så siden det jeg spiste er innenfor karbogrensa så vurderte jeg det dit at det var beste løsning dær og da. Jeg syns ikke akkurat at vurderingen min min vår så sinnsykt ille. Hadde jeg hatt like mange kilo overvekt som mange av dere andre her så hadde det sikkert ikke skjedd noe. Mulig kroppen min er litt ekstra følsom siden jeg er i gang med min siste innspurt. Jeg vt ikke, er ikke noen ekspert (derfor jeg dristet meg til å spørre her). Det gikk lettere i starten for å si det sånn.

Sist redigert av Nille : 16-09-07 kl 14:31.
Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang