Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 21:11   #15
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil?

Det er ikke feil med baconcrisp, men det er ikke lurt å spise her dag fordi det er så salt og binder vann.

Det er ikke direkte feil å spise barer heller, men ikke flere til dagen hver dag. Et par ganger i uken bør være nok. De inneholder kunstig søtstoff som ikke er godt for kroppen i store mengder. Selv om du har tålt dem før kan det hende kroppen din ikke tåler dem lenger.

Du har fått masse gode svar i tråden her, men siden du spør direkte kan jeg godt gå igjennom menyen din. Jeg mener du spiser for lite og ujevnt. Du må fordele litt bedre utover dagen.

Sitat:

Frokost: 2 egg+1 tomat og noen ganger bacon eller 1 løvsteik eller 1 hamburger(alt uten karber eller 1 karb)+vann.

Bra

Sitat:

Lunsj: Da spiser jeg lite, drikker en stor kopp te+light brus, kanskje etpar skjeer med heistad geleen med 0 karber. Av og til en salat(kinakål,tomat, agurk, paprika og litt løk+skinke)+rømme som dressing.

Du spiser for liten lunch. Siden du har lite grønnsaker til frokosten bør du iallefall ha det her. Salat er bra. Og så bør du har ca. 100 gram skinke eller reker eller kylling til. (eller noe annet protein). Husk proteiner,fett og antioksidanter (grønnsaker) til minst to av dagens måltider.

Sitat:

Middag:2 koteletter eller 2 løvsteik, eller 2 kyllinghamburger, eller lammekjøtt med mye fett, til dette har jeg enten kokt broccoli+blomkål eller salat.

Bra !

Sitat:

Kvelds: baconkrisp+brus.

Allerede kommentert. Om du har problemer ved vektnedgang bør kunstig søtstoff (Atkins barer, Heistad gele, lightbrus) og baconcrisp være noe av det første du kutter ut. Når du spiser mye søtt, spesielt aspartame, vil kroppen "kjenne igjen" søtsmaken og det skaper ubalanse i blodsukkeret/insulinbalansen din.

Sitat:

Jeg drikker altfor lite vann, det vet jeg(kanskje et glass eller toppen 0.5l til dagen, drikker mest te og iallfall 0.5 l brus.

Ja du drikker altfor lite vann. Når du er i ketose er det viktig at du gir kroppen hjelp til å skylle ut. Spesielt når du i tillegg spiser en del kunstig søtstoff. Du bør iallefall drikke 2 - 2,5 liter vann i tillegg tll teen (som også er vanndrivende).

Mitt råd er at du prøver deg frem. Kutt ut kunstig søtstoff og baconcrisp og spis "rent" en uke eller to. Om vekta går ned vet du at det er en av dem som ødelegger for deg. Så kan du (om du tar sjansen) legge til enten baconcrisp ELLER søtstoff igjen. Ikke begge deler - da vil du ikke finne ut hva det er du ikke tåler. Prøv 14 dager med baconcrisp Stanser vekttapet spiser du rent to uker til. Etter på prøver du å legge til kunstig søtstoff. Stanser vekten opp kutter du det ut igjen. mange av oss har gjort dette med masse matvarer for å finne ut hva vi tåler.

Personlig ville jeg ikke spist det igjen om vekttapet går bra uten. Hvorfor ta sjansen på at det stopper igjen ?