Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-07, 12:45   #1
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Mat og assisistert befruktning

Jeg har tidligere gått ned litt over 30 kilo med ketolyse.
Hadde pause i sommer, men begyne på'n igjen 13.8. Men 22.8 var vi på forsamtale i Porsgrunn, og fikk vite at vi skal ha ICSIforsøk i oktober Slutta på kuren, og tenkte det var bedre å bare holde seg til sunn mat.
Vel, resultatet er over SJU kilo mer enn jeg var i våres, og også den vekta som står på papirene til Porsgrunn..
Jeg legger veldig lett på meg, men i det siste har jeg spist mye drittmat, og ikke vært sunn i det hele tatt.

Jeg lurer på om jeg bare må hoppe på ketolyse igjen fram til forsøk jeg. Eller er det dumt av meg?? Den er jo veldig streng, men kroppen TRENGER jo egentlig ikke noe særlig karbohydrater.
I tillegg tar jeg vitaminer.
På forsamtalen sa overlegen at nye resultater viser at kroppen har bra av å være i en sulteperiode når man skal bli gravid. Var så mye akkurat da, så fikk ikke spurt noe mer om det.

Jeg er jo fortsatt overvektig, med en BMI på over 30. Jo mindre jeg har å bære på ved en evt graviditet, jo bedre er det jo.
Problemet er at jeg blir så sliten og uopplagt på kuren.
Men det er det eneste jeg går ned greit på...

Dette ble langt, men.. Noen som har noen råd?