Får jeg nok fett eller skal jeg bruke mct olje i tillegg ...
Har gått til anskaffelse av MCT oljen fordi jeg er litt usikker på om jeg får i meg nok fett. For å være på den sikre siden tar jeg det i tillegg. Har aldri vært no særlig på å regne ut hvor mye fett jeg får i meg hver dag, det er noe jeg ikke gidder å bruke tid på. Har aldri målt eller veid maten jeg har spist, har bare tatt på slumpen, og det har tydeligvis funket for meg, for vekten har gått ned. Men jeg vet at jeg ikke er over 20 karb.
En typisk dag for meg:
Frokost: En pakke bacon med blomkålmos og salat (isberg, lollo, ruccola, parika, squash), eller brokkolirester, om jeg har det. Bacon steker jeg i olje
Lunsj: 1-2 fiberrik (med solsikke, minst karb) med majones, bacon- eller jalapenosmøreost og nøkkelost (blir for tørt uten noe smøring) Sukkererter, nepe eller andre knaskegrønnsaker
Middag: Koteletter, kylling eller annet mørt kjøtt stekt i smør, blomkålmos, brokkoli, av og til med fløtesaus
Kvelds: Blir som oftest rester, men av og til drøyer jeg frokosten og da blir det bacon (og sånn) til kvelds i stede
Prøver å ta alle ketolyse tablettene hver dag, men jeg glemmer det så lett, er ikke vant til å ta tabletter til tider, tabletter generelt! Drikker jo selvfølgelig MASSE vann!!!! Og det blir jeg bare mer og mer glad i
Men jeg vil jo nødig få i meg mer fett enn det jeg trenger (er det noe som heter for mye ) så spm er da om jeg trenger å ta MCT olja i tillegg. Uansett gjør det meg ingenting å ta det, men har bare lurt litt på det. Er ikke alle dager jeg spiser så mye fett, da har jeg som regel wok og da kan jeg jo spe på med en god slump MCT olje...
Har prøvd å søke litt på MCT og lest litt (skumlest) og mener og ikke ha fått med meg i hvilke tilfeller man skal anvende det.
Cocosa bruker jeg av og til, men helst som en smakstilsetting.
Hvis noen kunne gi meg en liten tilbakemelding hadde jeg blitt veldig glad